Образотворче
мистецтво
7 клас
Урок № 17
Тема
уроку. Сприйняття
мистецтва. Дизайн і його види.
Мета
і завдання уроку: поглибити в
учнів уявлення про роль дизайну у житті людини; ознайомити учнів із поняттями
«дизайн», «художній дизайн», «технічна естетика» та «арт-дизайн»; сформувати в
учнів розуміння видового поділу в дизайні; поглиблювати аналітико-пізнавальні
навички учнів; формувати інтерес та позитивне емоційне ставлення до творчості
художників-дизайнерів; розвивати естетичні відчуття та аналітичне мислення, комунікативні
навички.
Обладнання:
для вчителя:диск,наочність;
для
учнів: альбом-посібник.
Хід уроку
№
п/п
|
Орі-єн-тов-ний
час
|
Діяльність учителя
|
Діяльність
учнів
|
Очікуваний результат
|
Матеріал до уроку
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
Вступ
|
||||
1.1
|
1 хв.
|
Повідомлення теми та мети уроку.
|
Учні сприймають
повідомле-ння вчителя
|
Налаштува-ння
учнів до сприйняття навчального матеріалу
|
|
1.2
|
10 хв.
|
Сприйняття мистецтва
Учитель , ілюструючи свою розповідь світлинами, пові-домляє
учням про роль ди-зайну в житті людини та про-понує ознайомитися з визна-ченнями
понять «дизайн», «художній дизайн», «техніч-на естетика» та «арт-дизайн».
Дизайн-художнє конструю-вання предметів побуту, формування
гармонійного предметного середовища, створеного засобами проми-слового
виробництва, для забезпечення найкращих умов праці, побуту та від-починку
людей.
|
Учні сприй-мають
пові-домлення вчителя
|
Включення учнів у
пізна-вальний процес
|
Дизайн, як творчий процес, поділяють на:
-художній дизайн
– створення речового світу суто з погляду естетики сприйняття (зовнішні
прояви форми);
-технічну
естетику – науку про дизайн, яка враховує
всі аспекти, перш за все, конструктивність, функціональність,
комфортність експлуатації виробу тощо.
|
1.3
|
8 хв.
|
Учитель пропонує учням:
1.Переглянути світлини (підручник, диск), на яких
представлено дизайнерські розробки, та звертає увагу на їхній видовий поділ
(дизайн середовища, графічний та промисловий дизайн) та на окремий вид –
арт-дизайн.
2.В альбомі-зошиті до уроку №17 виконати завдання, що
подане на верхній сторінці праворуч: визначити, до якого виду дизайну
належать представлені на світлинах твори, та вписати назву виду відповідно до
номера світлини.
|
Учні сприймають твори мистецтва та виконують завдання в
альбомі.
|
Аналітико-пізнавальна
діяльність учнів
|
Підр. Ст.94-97.
Альбом ст.26-27.
|
1.4
|
14 хв.
|
Учитель пропонує учням опрацювати навчальний матеріал у
підручнику та виконати завдання в альбомі-зошиті: уважно придивитися до
поданих світлин, на яких зображено меблі для сидіння. Визначити, до яких
видів образотворчого мистецтва належать ці вироби. Аргументовано довести
власне твердження.
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Поглибле-ння
компе-тентнісного рівня з теми
|
|
1.5
|
5 хв.
|
Учитель пропонує учням
опрацювати навчальний матеріал у підручнику та виконати завдання в
альбомі-зошиті: уважно придивитися до поданих світлин і дати відповідь на
запитання:
-Яке із зображень не нале-жить до промислового диза-йну?
(зображення дівчини – це рекламний
плакат. А про-мисловий дизайн – це
худо-жньо-проектна діяльність, спрямована на розробку про-мислових виробів з
високими споживчими якостями. Ця діяльність охоплює проекту-вання
найрізноманітніших предметів та їхніх комплек-сів для подальшого
виготов-лення промисловим споро-бом)
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Поглибле-ння
компе-тентнісного рівня з теми
|
|
ІІ
|
Підсумок уроку
|
||||
2.1
|
3 хв.
|
Учитель пропонує учням виконати тестові завдання.
Оберіть правильну відповідь:
1.Художнє конструювання предметів побуту, формува-ння гармонійного
предмет-ного середовища, створеного засобами промислового ви-робництва, для
забезпечення найкращих умов праці, побу-ту та відпочинку людей.
А)ужиткове мистецтво;
Б)графіка;
В)дизайн.
2.Вид дизайну, в основі яко-го лежить
художньо-проект-на діяльність, головним засо-бом якої є графіка:
А)промисловий дизайн;
Б)графічний
дизайн;
В)дизайн середовища.
3.Вид дизайну, в основі якого лежить художньо-проектна
діяльність, спрямована на розробку промислових виробів з високими споживчими
якостями:
А)промисловий
дизайн;
Б)графічний дизайн;
В) дизайн середовища.
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Поглибле-ння
компе-тентнісного рівня
|
|
2.2
|
1 хв.
|
Учитель пропонує учням ви-конати завдання. Розглянути
логотипи різних фірм, підприємств.
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Поглибле-ння
компе-тентнісного рівня
|
Комментарии
Отправить комментарий