Образотворче мистецтво
7 клас
Урок №18
Тема уроку. Гармонія, контраст і виразність у графічному дизайні. Створення ескізу логотипу класної кімнати, шкільного кабінету тощо.
Мета і завдання уроку: ознайомити учнів із поняттями «графічний дизайн» , «графічний дизайн офісної продукції, рекламної продукції, поліграфічної продукції, сувенірної продукції», «гармонія», «композиція в дизайні», із прийомами досягнення гармонії та композиційної виразності у графічному дизайні;  поглиблювати навички учнів у художньому конструюванні в процесі виконання ескізу логотипу для шкільних потреб; розвивати в учнів композиційні уміння і навички.
Обладнання: для вчителя:диск,наочність, підручник, графічні матеріали, фарби тощо;
для учнів: альбом-посібник, підручник, графічні матеріали, фарби тощо.
Хід уроку
п/п
Орі-єн-тов-ний
 час

Діяльність учителя
Діяльність
учнів
Очікуваний результат
Матеріал до уроку
І.
Пояснення нового матеріалу
Вступ
1.1
2 хв.
Актуалізація знань.
-Яку тему почали вивчати?
-Які є види дизайну?
Що є об’єктами промислового, графічного та інших видів дизайнів?
Повідомлення теми та мети уроку.
Учні  дають відповіді на запитання ти сприймають повідомлення учителя
Емоційна налаштування учнів до сприйняття теми і мети уроку.

1.2
4 хв.
Сприйняття мистецтва
Учитель знайомить учнів із поняттям «графічний дизайн», ілюструючи свою роз-повідь зображеннями
 ( DVD - диск), представляє декілька основних напрямків у графічному дизайні:
*графічний дизайн офісної продукції (дизайн візитівок, бланків, конвертів, заставок на робочий стіл тощо);
*графічний дизайн реклам-ної продукції (дизайн реклами у засобах масової інфор-мації, дизайн зовнішньої реклами, графічний дизайн плакатів, презентацій);
*графічний дизайн поліграфічної продукції (дизайн каталогів, флаєрів, листівок, буклетів);
*графічний дизайн сувенірної продукції ( дизайн листівок, календарів, блок-ноттів, ручок, чашок, прапорців тощо).
Учні сприймають повідомлення вчителя
Долучення учнів до пізнавального процесу

1.3
3 хв.
Учитель пропонує учням виконати завдання в  альбомі-зошиті: визначити, до яко-го виду графічного дизайну належать представлені на світлинах твори, та вписати назву виду відповідно до номера.
Учні працюють в альбомах
Поглиблення компе-тентнісного рівня
1.4
3 хв.
Учитель знайомить учнів із правилами та прийомами художнього конструювання, особливими засобами вираз-ності дизайну:
Гармомнія-це узгодженість і впорядкованість всіх елементів, що становлять єдине ціле.
Досягнення гармонії – ос-новне композиційне завдання художника-дизайнера.
Композиція в дизайні – це конструювання об’єктів, тобто поєднання окремих частин в єдине ціле, розташованих у просторі або на площині.
Учитель, на прикладах(DVD-диск, підручник) і викону-ючи окремі зображення на дошці, ознайомлює учнів із прийомами досягнення гармонії та композиційної вира-зності у графічному дизайні.
Навчальний матеріал у повному обсязі подано у підручнику. Ст. 100-107
ІІ
Практична робота
2.1
23 хв.
Створення ескізу логотипу класної кімнати, шкільного кабінету тощо.
Будь - які проекти мають починатися з цікавої ідеї й першокласного дизайну. Тому учитель пропонує звернути увагу на основні вимоги, яким повинен відповідати створений логотип.
-Унікальність.
Логотип має вигідно вирізнятися з-поміж інших логотипів.
-Доступність графіки.
Легко зрозуміти – легко запам’ятати.
-Простота форми.
Містить тільки одну графіч-ну ідею, один прийом, один графічний трюк. Таким чи-ном , якщо є символ, що до-повнює назву, він має бути якомога простішим, без надмірностей.
-Одне повідомлення.
За змістовим навантаженням гарний дизайн передає лише одну характеристику, напри-клад, стабільність, швидкість або динамічність. Таким чи-ном, підтримується тільки одна основна ідея, що має запам’ятатися і справити враження на глядача.
-Відповідність.
Зміст логотипу має відпові-дати очікуванням і призна-ченню об’єкта, який він символізує.
Учні сприймають повідомлення та працюють в альбомі-зошиті
( с.28-29)
Поглиблення компе-тентнісного рівня з теми

ІІІ
Підсумок уроку
3.1
2 хв.
Учитель пропонує учням виконати тестові завдання.
Оберіть правильну відповідь:
1.Узгодженість і впорядко-ваність усіх елементів, що становлять єдине ціле:
А)симетрія; Б)гармонія;
В)контраст.
2.Різко виражена протилеж-ність:
А)контраст; Б)симетрія;
В)гармонія.
Учні виконують поставлене завдання
Поглиблення компетентніс-ного рівня

Розгляньте подані у підруч-нику малюнки та аргумен-товано поясніть, завдяки чо-му авторові вдалося досягти гармонії та емоційної вираз-ності.

3.2
3 хв.
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить їхній аналіз.
Учні під керівництвом учителя проводять аналіз творчих робіт одно -класників
На підставі аналізу відбувається систематизація та узагальнення поняттєвих компетенцій учнів

3.3
1 хв.
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє завдання: роздивитися підставки для олівців.





































Комментарии

Популярные сообщения из этого блога