Образотворче
мистецтво
7
клас
Урок №18
Тема
уроку. Гармонія,
контраст і виразність у графічному дизайні. Створення ескізу логотипу класної
кімнати, шкільного кабінету тощо.
Мета
і завдання уроку: ознайомити
учнів із поняттями «графічний дизайн» , «графічний дизайн офісної продукції,
рекламної продукції, поліграфічної продукції, сувенірної продукції»,
«гармонія», «композиція в дизайні», із прийомами досягнення гармонії та
композиційної виразності у графічному дизайні;
поглиблювати навички учнів у художньому конструюванні в процесі
виконання ескізу логотипу для шкільних потреб; розвивати в учнів композиційні
уміння і навички.
Обладнання:
для вчителя:диск,наочність, підручник, графічні матеріали, фарби тощо;
для
учнів: альбом-посібник,
підручник, графічні матеріали, фарби тощо.
Хід уроку
№
п/п
|
Орі-єн-тов-ний
час
|
Діяльність учителя
|
Діяльність
учнів
|
Очікуваний результат
|
Матеріал до уроку
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
Вступ
|
||||
1.1
|
2 хв.
|
Актуалізація знань.
-Яку тему почали вивчати?
-Які є види дизайну?
Що є об’єктами промислового,
графічного та інших видів дизайнів?
Повідомлення теми та мети уроку.
|
Учні дають відповіді на запитання ти сприймають
повідомлення учителя
|
Емоційна налаштування
учнів до сприйняття теми і мети уроку.
|
|
1.2
|
4 хв.
|
Сприйняття мистецтва
Учитель знайомить учнів із поняттям «графічний дизайн»,
ілюструючи свою роз-повідь зображеннями
( DVD - диск),
представляє декілька основних напрямків у графічному дизайні:
*графічний дизайн офісної продукції (дизайн візитівок, бланків, конвертів, заставок на
робочий стіл тощо);
*графічний дизайн реклам-ної продукції (дизайн реклами у засобах масової інфор-мації, дизайн
зовнішньої реклами, графічний дизайн плакатів, презентацій);
*графічний дизайн поліграфічної продукції (дизайн каталогів, флаєрів, листівок, буклетів);
*графічний дизайн сувенірної продукції ( дизайн листівок, календарів, блок-ноттів, ручок,
чашок, прапорців тощо).
|
Учні сприймають
повідомлення вчителя
|
Долучення учнів
до пізнавального процесу
|
|
1.3
|
3 хв.
|
Учитель пропонує учням виконати завдання в альбомі-зошиті: визначити, до яко-го виду
графічного дизайну належать представлені на світлинах твори, та вписати назву
виду відповідно до номера.
|
Учні працюють в
альбомах
|
Поглиблення
компе-тентнісного рівня
|
|
1.4
|
3 хв.
|
Учитель знайомить учнів із правилами та прийомами художнього
конструювання, особливими засобами вираз-ності дизайну:
Гармомнія-це узгодженість і
впорядкованість всіх елементів, що становлять єдине ціле.
Досягнення гармонії – ос-новне композиційне завдання художника-дизайнера.
Композиція в дизайні – це конструювання об’єктів,
тобто поєднання окремих частин в єдине ціле, розташованих у просторі або на площині.
Учитель, на прикладах(DVD-диск, підручник) і викону-ючи
окремі зображення на дошці, ознайомлює учнів із прийомами досягнення гармонії
та композиційної вира-зності у графічному дизайні.
|
Навчальний матеріал у повному обсязі подано у
підручнику. Ст. 100-107
|
||
ІІ
|
Практична робота
|
||||
2.1
|
23 хв.
|
Створення
ескізу логотипу класної кімнати, шкільного кабінету тощо.
Будь - які проекти мають починатися з цікавої ідеї й
першокласного дизайну. Тому учитель пропонує звернути увагу на основні
вимоги, яким повинен відповідати створений логотип.
-Унікальність.
Логотип має вигідно вирізнятися з-поміж інших логотипів.
-Доступність графіки.
Легко зрозуміти – легко запам’ятати.
-Простота форми.
Містить тільки одну графіч-ну ідею, один прийом, один
графічний трюк. Таким чи-ном , якщо є символ, що до-повнює назву, він має
бути якомога простішим, без надмірностей.
-Одне повідомлення.
За змістовим навантаженням гарний дизайн передає лише
одну характеристику, напри-клад, стабільність, швидкість або динамічність.
Таким чи-ном, підтримується тільки одна основна ідея, що має запам’ятатися і справити враження на глядача.
-Відповідність.
Зміст логотипу має відпові-дати очікуванням і призна-ченню
об’єкта, який він символізує.
|
Учні сприймають
повідомлення та працюють в альбомі-зошиті
( с.28-29)
|
Поглиблення
компе-тентнісного рівня з теми
|
|
ІІІ
|
Підсумок уроку
|
||||
3.1
|
2 хв.
|
Учитель пропонує учням виконати тестові завдання.
Оберіть правильну відповідь:
1.Узгодженість і впорядко-ваність усіх елементів, що
становлять єдине ціле:
А)симетрія; Б)гармонія;
В)контраст.
2.Різко виражена протилеж-ність:
А)контраст; Б)симетрія;
В)гармонія.
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Поглиблення
компетентніс-ного рівня
|
|
Розгляньте подані у підруч-нику малюнки та аргумен-товано
поясніть, завдяки чо-му авторові вдалося досягти гармонії та емоційної
вираз-ності.
|
|
||||
3.2
|
3 хв.
|
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш
виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та
роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить
їхній аналіз.
|
Учні під керівництвом учителя проводять аналіз творчих
робіт одно -класників
|
На підставі аналізу відбувається систематизація та
узагальнення поняттєвих компетенцій учнів
|
|
3.3
|
1 хв.
|
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє
завдання: роздивитися підставки для олівців.
|
|
|
|
Комментарии
Отправить комментарий