Образотворче
мистецтво
7
клас
Урок №
19
Тема
уроку. Промисловий дизайн
як обличчя епохи. Виготовлення підставки для олівців.
Мета
і завдання уроку: ознайомити
учнів із особливостями промислового дизайну; поглиблювати навички учнів у
аналізі-інтерпритації дизайнерських розробок; навчити учнів виготовляти вироби
із підручних матеріалів; розвивати в учнів творчу уяву, фантазію та
комунікативні навички.
Обладнання:
для вчителя:диск,наочність, підручник, картонні рулончики від паперових рушників,
кольоровий папір, скотч, картон, матеріали для оздоблення;
для
учнів: альбом-посібник, підручник,
картонні рулончики від паперових рушників, кольоровий папір, скотч, картон,
матеріали для оздоблення.
Хід уроку
№
п/п
|
Орі-єн-тов-ний
час
|
Діяльність учителя
|
Діяльність
учнів
|
Очікуваний результат
|
Матеріал до уроку
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
Вступ
|
||||
1.1
|
0.5 хв.
|
Повідомлення теми та мети уроку.
Друзі! Світ речей, що нас оточує, надзвичайно
різно-манітний. Приємно, коли те, чим ми користуємося, є не
просто зручним, а й по-спра-вжньому гарним — естетич-ним.
Спробуймо сьогодні сконструювати таку звичну, та необхідну річ, як підставка
для олівців і ручок
|
Учні сприймають
повідомле-ння вчителя
|
Налаштува-ння
учнів до сприйняття навчального матеріалу
|
У нас вдома часто залиша-ються вже використані пред-мети,
скажімо, картонні ру-лончики від паперових руш-ників. Для сьогоднішньої ро-боти
саме вони нам знадоб-ляться. А як на основі цих рулончиків
виготовити під-ставку — показано у
підруч-нику. Наслідуючи зазначені етапи роботи, намагайтеся
прикрасити виріб оригінально — по-своєму, відповідно до власних естетичних-уподо-бань.
|
1.2
|
5,5 хв.
|
Сприйняття мистецтва
Учитель , ілюструючи свою розповідь зображення-ми(DVD-диск,
підручник), розповідає про історію та розвиток промислового дизайну.
|
Учні сприймають
повідомле-ння вчителя
|
Долучення учнів
до пізнаваль-ного процесу
|
Виникнення промислового дизайну як особливого
виду проектно-художньої діяльно-сті відносять до кінця XIX ст., для якого
характерним був масовий розвиток машинного виробництва. В умовах інду-стріального виробництва ви-робники
все більше звертали увагу на привабливість і різ-номанітність
зовнішнього ви-гляду виробів, зручність їхньої експлуатації.
В результаті виникла
потреба в особливих фахівцях, здат-них не тільки
створювати привабливий зовнішній вигляд, що відповідає часу і запитам
споживачів, а й добре розбиратися в конструю-ванні й
технології машинного виробництва.
XIX століття було століттям
приголомшуючого прогресу. Одне технічне диво приходи-ло
на зміну іншому; століття, що почалося з карет, диліжа-нсів і гусячого пера, закінчу-валося
автомобілем і друкар-ською машинкою. Один за одним
з’являлися телеграф, телефон, радіо. Люди приду-мали
спосіб робити точні зо-браження з натури, обходя-чись без допомоги художни-ка,
записувати і зберігати на століття людський голос, зро-били перші спроби злетіти на апараті, який був |
важчим за повітря, винайшли рухому фотографію — кіно.
Праця ремісника, процес
створення форми предмета був безпосередньо пов’язаний з його виготовленням. У
XIX ст., в час індустріалізації, створюються прототипи ви-робів у формі креслень, моде-лей
і дослідних зразків, які потім виробляють у великій кількості за допомогою ма-шин. Таким чином, дизайн перетвоюється у відокремле-ну форму проектно-худож-ньої
діяльності, формується нова професія — дизайнер промислових виробів.
Іноді виникнення професії дизайнера пов’язують з поча-тком XX століття, коли худо-жники в окремих галузях про-мисловості отримали
можли-вість працювати над створе-нням фірмового стилю під-приємств, впливаючи
на фор-моутворення їхньої продукції.
Цікавий
і якісний дизайн промислового виробу — дієвий спосіб випередити конкурентів і
зацікавити споживачів. До предметів промислового дизайну можна зарахувати
посуд і кухонне начиння, побутові та промислові прилади, одяг, взуття,
меблі, аксесуари, обладнання та навіть високо-технологічні вироби. Варіантом
промислового дизайну вважається популярний сьогодні автомобільний і
транспортний дизайн.
|
1.3
|
4 хв.
|
Учитель пропонує учням
виконати завдання, подане на верхній сторінці альбома-посібника :
проаналізувати будь-який твір, представле-ний на сторінці альбома за такою
схемою:
1.Настрій (емоційне сприйняття виробу).
2.Композиційні засоби виразності (статика та
динаміка, симетрія й аси-метрія, колір, контраст, тональна та кольорова
гармонія, рівновага та неврівноваженість, ритм, акцент пропорції, масштаб,
домінанта)
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Поглибле-ння
компе-тентнісного рівня з теми
|
|
1.4
|
1 хв.
|
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з
коментуванням учителя.
|
Учні сприймають роботи однолітків
|
Психологіч-не налаш-тування на виконання практичної
роботи
|
|
ІІ
|
Практична робота
|
||||
2.1
|
25 хв.
|
Виконання практичної роботи за етапами, поданими в
альбомі або підручнику «Виготовлення підставки для олівців» під керівництвом
учителя.
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Поглибле-ння
компе-тентнісного рівня з теми
|
Візьмемо трубочки від папе-рових рушників і розріжемо їх так, щоб отримати три різ-них за висотою. Далі виріже-мо зі
щільного картону під-ставку. Вона може бути квад-ратна, прямокутна, кругла або будь-якої іншої форми.
Щоби наш виріб мав кращий вигляд, обгорнемо його гар-ним
папером від подарунко-вих обгорток і за допомо-гою двостороннього
скотча приклеїмо до картону. Можна використовувати і клей, кому як зручніше.
Потім беремо трубочки й обклеюємо їх кольоровим папером за вказаним вище способом. Далі з’єднуємо наші циліндри з
підставкою. Це найбільш відповідальний момент, бо з’єднати потрібно міцно й аккуратно,
щоб було не соромно за шов і щоб рулончик все-таки стояв на своєму
місці. А тепер починається творча частина роботи. Будемо нашу підставку прикрашати! Тут вже ви можете покладатися тільки на
власну фантазію.
|
ІІІ
|
Підсумок уроку
|
||||
3.1
|
3 хв.
|
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш
виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та
роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить
їхній аналіз.
|
Учні під ке-рівництвом учителя проводять аналіз творчих
робіт одно- класників
|
На підставі аналізу від-бувається системати-зація та
уза-гальнення поняттєвих компетенцій учнів
|
|
3.2
|
1 хв.
|
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє
завдання:
Розглянути предмети побуту, що оточують вас дома.
-Чи подобається вам їх зовнішній вигляд?
-Які з них і чому вважаєте гарними?
-Як можна їх змінити, щоб поліпшити їх зовнішній
вигляд?
|
|
|
|
Етапи роботи
Промисловий дизайн
Комментарии
Отправить комментарий