Образотворче мистецтво
7 клас
Урок № 19
Тема уроку. Промисловий дизайн як обличчя епохи. Виготовлення підставки для олівців.
Мета і завдання уроку: ознайомити учнів із особливостями промислового дизайну; поглиблювати навички учнів у аналізі-інтерпритації дизайнерських розробок; навчити учнів виготовляти вироби із підручних матеріалів; розвивати в учнів творчу уяву, фантазію та комунікативні навички.
Обладнання: для вчителя:диск,наочність, підручник, картонні рулончики від паперових рушників, кольоровий папір, скотч, картон, матеріали для оздоблення;
для учнів: альбом-посібник, підручник, картонні рулончики від паперових рушників, кольоровий папір, скотч, картон, матеріали для оздоблення.
Хід уроку
п/п
Орі-єн-тов-ний
 час

Діяльність учителя
Діяльність
учнів
Очікуваний результат
Матеріал до уроку
І.
Пояснення нового матеріалу
Вступ
1.1
0.5 хв.
Повідомлення теми та мети уроку.
Друзі! Світ речей, що нас оточує, надзвичайно різно-манітний. Приємно, коли те, чим ми користуємося, є не просто зручним, а й по-спра-вжньому гарним — естетич-ним. Спробуймо сьогодні сконструювати таку звичну, та необхідну річ, як підставка для олівців і ручок
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Налаштува-ння учнів до сприйняття навчального матеріалу
У нас вдома часто залиша-ються вже використані пред-мети, скажімо, картонні ру-лончики від паперових руш-ників. Для сьогоднішньої ро-боти саме вони нам знадоб-ляться. А як на основі цих рулончиків виготовити під-ставку — показано у підруч-нику. Наслідуючи зазначені етапи роботи, намагайтеся прикрасити виріб оригінально — по-своєму, відповідно до власних естетичних-уподо-бань.

1.2
5,5 хв.
Сприйняття мистецтва
Учитель , ілюструючи свою розповідь зображення-ми(DVD-диск, підручник), розповідає про історію та розвиток промислового дизайну.
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Долучення учнів до пізнаваль-ного процесу
Виникнення промислового дизайну як особливого виду проектно-художньої діяльно-сті відносять до кінця XIX ст., для якого характерним був масовий розвиток машинного виробництва. В умовах інду-стріального виробництва ви-робники все більше звертали увагу на привабливість і різ-номанітність зовнішнього ви-гляду виробів, зручність їхньої експлуатації.
В результаті виникла потреба в особливих фахівцях, здат-них не тільки створювати привабливий зовнішній вигляд, що відповідає часу і запитам споживачів, а й добре розбиратися в конструю-ванні й технології машинного виробництва.
XIX століття було століттям приголомшуючого прогресу. Одне технічне диво приходи-ло на зміну іншому; століття, що почалося з карет, диліжа-нсів і гусячого пера, закінчу-валося автомобілем і друкар-ською машинкою. Один за одним з’являлися телеграф, телефон, радіо. Люди приду-мали спосіб робити точні зо-браження з натури, обходя-чись без допомоги художни-ка, записувати і зберігати на століття людський голос, зро-били перші спроби злетіти на апараті, який був | важчим за повітря, винайшли рухому фотографію — кіно.
Праця ремісника, процес створення форми предмета був безпосередньо пов’язаний з його виготовленням. У XIX ст., в час індустріалізації, створюються прототипи ви-робів у формі креслень, моде-лей і дослідних зразків, які потім виробляють у великій кількості за допомогою ма-шин. Таким чином, дизайн перетвоюється у відокремле-ну форму проектно-худож-ньої діяльності, формується нова професія — дизайнер промислових виробів.
Іноді виникнення професії дизайнера пов’язують з поча-тком XX століття, коли худо-жники в окремих галузях про-мисловості отримали можли-вість працювати над створе-нням фірмового стилю під-приємств, впливаючи на фор-моутворення їхньої продукції.
Цікавий і якісний дизайн промислового виробу — дієвий спосіб випередити конкурентів і зацікавити споживачів. До предметів промислового дизайну можна зарахувати посуд і кухонне начиння, побутові та промислові прилади, одяг, взуття, меблі, аксесуари, обладнання та навіть високо-технологічні вироби. Варіантом промислового дизайну вважається популярний сьогодні автомобільний і транспортний дизайн.
1.3
4 хв.
Учитель пропонує учням  виконати завдання, подане на верхній сторінці альбома-посібника : проаналізувати будь-який твір, представле-ний на сторінці альбома за такою схемою:
1.Настрій (емоційне сприйняття виробу).
2.Композиційні засоби виразності (статика та динаміка, симетрія й аси-метрія, колір, контраст, тональна та кольорова гармонія, рівновага та неврівноваженість, ритм, акцент пропорції, масштаб, домінанта)
Учні виконують поставлене завдання
Поглибле-ння компе-тентнісного рівня з теми
1.4
1 хв.
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя.
Учні сприймають роботи однолітків
Психологіч-не налаш-тування на виконання практичної роботи

ІІ
Практична робота
2.1
25 хв.
Виконання практичної роботи за етапами, поданими в альбомі або підручнику «Виготовлення підставки для олівців» під керівництвом учителя.
Учні виконують поставлене завдання
Поглибле-ння компе-тентнісного рівня з теми
Візьмемо трубочки від папе-рових рушників і розріжемо їх так, щоб отримати три різ-них за висотою. Далі виріже-мо зі щільного картону під-ставку. Вона може бути квад-ратна, прямокутна, кругла або будь-якої іншої форми. Щоби наш виріб мав кращий вигляд, обгорнемо його гар-ним папером від подарунко-вих обгорток і за допомо-гою двостороннього скотча приклеїмо до картону. Можна використовувати і клей, кому як зручніше. Потім беремо трубочки й обклеюємо їх кольоровим папером за вказаним вище способом. Далі з’єднуємо наші циліндри з підставкою. Це найбільш відповідальний момент, бо з’єднати потрібно міцно й аккуратно, щоб було не соромно за шов і щоб рулончик все-таки стояв на своєму місці. А тепер починається творча частина роботи. Будемо нашу підставку прикрашати! Тут вже ви можете покладатися тільки на власну фантазію.
ІІІ
Підсумок уроку
3.1
3 хв.
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить їхній аналіз.
Учні під ке-рівництвом учителя проводять аналіз творчих робіт одно- класників
На підставі аналізу від-бувається системати-зація та уза-гальнення поняттєвих компетенцій учнів

3.2
1 хв.
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє завдання:
Розглянути предмети побуту, що оточують вас дома.
-Чи подобається вам їх зовнішній вигляд?
-Які з них і чому вважаєте гарними?
-Як можна їх змінити, щоб поліпшити їх зовнішній вигляд?



Етапи роботи









Промисловий дизайн














Комментарии

Популярные сообщения из этого блога