Образотворче
мистецтво
7 клас
Урок № 20
Тема
уроку. Арт
- дизайн - високе мистецтво сучасності. Створення ескізу підставки під
канцелярське приладдя в дусі арт- дизайну.
Мета
і завдання уроку: ознайомити
учнів з історією виникнення та розвитку арт - дизайну, його особливостями, із
творчістю відомого італійського дизайнера Гаетано Пеше; поглиблювати знання
учнів щодо засобів художньої виразності у дизайні, композиційні та
зображувальні вміння та навички; розвивати творчу уяву та фантазію учнів.
Обладнання:
для вчителя:диск,наочність, папір, графічні матеріали, фарби;
для
учнів: альбом-посібник,
підручник, графічні матеріали, фарби.
Хід уроку
№
п/п
|
Орі-єн-тов-ний
час
|
Діяльність учителя
|
Діяльність
учнів
|
Очікуваний результат
|
Матеріал до уроку
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
Вступ
|
||||
1.1
|
0.5 хв.
|
Повідомлення теми та мети уроку.
|
Учні сприймають
повідомле-ння вчителя
|
Налаштування
учнів до сприйняття навчального матеріалу
|
|
1.2
|
5,5 хв.
|
Сприйняття мистецтва
Учитель , ілюструючи свою розповідь зображеннями (підручник,DVD-диск),
знайомить учнів з історією виникнення та розвитку арт – дизайну. Особливу
увагу акцентує на відмінних рисах цього напряму в дизайні:
-
несподівані
комбінації кольору та світла;
-
використання
різних стилів;
-
поєднання стилів
в одному об’єкті;
-
застосування
екзотичних, нових у дизайні стилів;
-
використання
нестандартних образів;
-
застосування
нестандартних матеріалів;
-
висока якість
композиції;
-
художня
деталізація форми;
-
переважання
принципу «ручна робота» під час створення об’єкта дизайну.
|
Учні сприймають
повідомлення вчителя
|
Пізнавальна
діяльність учнів
|
|
1.3
|
3 хв.
|
Учитель знайомить учнів із творчістю відомого італійсь-кого
дизайнера Гаетано Пе-ше ( підручник, DVD-диск)
|
Учні засвоюють
навчальний матеріал
|
Пізнавальна
діяльність учнів
|
Додаток 1.
|
1.4
|
3 хв.
|
Учитель пропонує учням
ви-конати завдання, подане на верхній сторінці альбома-по-сібника :
переглянути предс-тавлені зображення та уявити себе художником, який про-фесійно
займається арт – дизайном.
Поясніть публіці чому ви, як художних – дизайнер, ство-рили
саме такі речі. Які дум-ки і почуття та за допомогою яких виражальних засобів
на-магалися донести до людей?
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Аналітико-
пізнавальна діяльність учнів
|
|
1.5
|
1 хв.
|
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з
коментуванням учителя.
|
Учні сприймають роботи однолітків
|
Психологіч-не налашту-вання на виконання практичної
роботи
|
|
ІІ
|
Практична робота
|
||||
2.1
|
23 хв.
|
Створення ескізу підставки під канцелярське приладдя в
дусі арт - дизайну.
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Поглиблення
компетентніс-ного рівня з теми
|
|
ІІІ
|
Підсумок уроку
|
||||
3.1
|
3 хв.
|
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш
виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та
роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить
їхній аналіз.
|
Учні під керівницт-вом учителя проводять аналіз
твор-чих робіт одно клас-ників
|
На підставі аналізу від-бувається систематизація та узага-льнення
поняттєвих компетенцій учнів
|
|
3.4
|
1 хв.
|
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє
завдання: у вільний час уваж-но розгляньте предмети по-буту, аксесуари та
транспор-тні засоби. Визначте, яких тварин чи які рослини ага-дують вам їхні
форма та колір, фактура і текстура.
|
|
|
|
Додаток 1
Гаетано Пеше
(Gaetano Pesce) - архітектор, педагог і теоретик, один з найяскравіших і
послідовних представників арт-дизайну, основоположник «емоційного» і «поведінко-вого»
дизайну. Його роботи, дотримуючись номінальних
правил утилітарного служі-ння
людині, насправді віддають простору свою особливу гармонію, енергію, емоцію, що
переводить їх у площину творів мистецтва.
«Я вірю, що хороший
дизайн - це коментар сьогоднішнього
життя. Це не просто вираз форми і стилю, а те що відбувається в щоденному
житті. Це коментар реального світу ».
Незважаючи на
ясність і своєрідну гладкість творчої кар'єри Пеше, його беззастережне визнання
у всьому світі, фігура майстра все ж оточена аурою загадковості, властивої явищу,
яке за масштабами перевершення свого часу, а тому не може бути повною мірою
зрозуміле і оцінений сучасниками. Крім безумовно найвищого професійного рівня
робіт Пеше, їх своєрідної класичності, об'єктивні підстави для такого
сприйняття кореняться в особливому, типі художньої свідомості і художнього
поведінки Пеше.
Гаетано Пеше
народився в 1939 році в місті Спеція (Італія). У 1959 - 65 вивчав архітектуру і
промисловий дизайн в Університеті Венеції. З 1962 року займається проектуванням
меблів (для Cassina, B & B Italia, Bernini, Venini, Meritalia і ін.). Жив в
Падова, Венеції, Лондоні, Гельсінкі, Парижі, з 1980-го року живе в Нью-Йорку.
Виступає з лекціями в багатьох університетах Америки і Європи, в тому числі в
інституті Cooper Union в Нью-Йорку і в
Інституті архітектури Страсбурга.
Перший успіх і
міжнародну популярність в 1969 році йому принесло пенополыуретановое крісло Up
5 для C & B Italia. Спроектована Пеше в 1969 році серія складається з семи
виробів різних розмірів, обтягнутих особливим матеріалом. Їх антропоморфічні
форми залишаються незмінними і через 30 років після своєї появи. Найзнаменитіше
з цієї серії, що стало справжнім еталоном - крісло «UP 5» або «Donna» -
поліуретанове крісло, що повторює антропоморфні форми богині родючості. Круглий
м'яч, одночасно служив пуфом і підставкою для ніг, прикріплювався до крісла
шнуром і відлітав при ударі на невелику відстань.
«Це дизайн, в якому
я висловив свій погляд на жінку: поневолі вона є полонянкою самої себе. Мені так
сподобалася ідея надати кріслу форму жіночого тіла з м'ячем біля ніг ... Це
традиційний образ бранця ». Працюючи над створенням серії «UP», Пеше сприяв
вивченню функціональних якостей поліуретану: були проведені дослідження
поліуретану відповідно до особливостей виробництва антропоморфних форм.
Виготовлені цілком з поліуретану без будь-якої жорсткої конструкції, крісла
«UP» пакували під тиском і надходили до споживача в сплющеному вигляді, але при
розтині упаковки починали на очах набувати форми і об'єму, піддаючи людей в
стан веселою остраху. Одночасно це і варіант «відкритої форми», характерною для
програмованого кінестетичного мистецтва.
Презентація
серії «Up» стала однією з легендарних акцій арт-дизайну 1960-х. Реклама «Up»
являла собою наступну картину: на тлі сивих скелястих гір розташувалися
сімейство крісел, манекенниці-ельфи в чорних трико і чорних шапочках або білих
трико і білих перуках, і над усім цим райдужним миром нависала величезна
ступня, спеціально спроектована Пеше.
У 50-ті роки
функціональний дизайн знаходився в глибокій кризі. Гаетано Пеше одним з перших
запропонував дизайнерам бути простіше і ставитися до створюваних об'єктів як до
дорослих іграшок. Це і перетворило недавнього випускника Венеціан-ського
університету в світову знаменитість. Відразу ж потрапивши в розряд класики
італійського дизайну, серія «UP» стала свого роду символом тріумфального
прориву «італійської лінії» крізь заслони академічного «хорошого дизайну».
У 2000 році В
& B Italia викупила авторські права на серію «UP» у Гаетано Пеше і
відновила її виробництво, але вже під назвою «UP 2000». Комплект меблів, як і
раніше, включає сім об'єктів, в тому числі величезну декоративну ступню. У
новій серії крісло «UP 5» забарвлене в чорний, червоний, жовтий, глибокий
фіолетовий і сірий кольори.
Зараз Пеше живе в
Нью-Йорку. Його роботи виставляються в таких музеях як Museum of Modern Art, Metropolitan Museum of Art в
Нью-Йорку; Musee des Arts Decoratifs і Centre Georges Pompidou в Парижі; Museo
d'Arte Moderna в Турині; Keski Suomen Museum в Гельсінкі; Centre Canadien
d'Architecture і Musee des Arts Decoratifs в Монреалі.
Всі дизайнерські
роботи Пеше відрізняються особливою чуттєвістю, присутністю деякої частки
провокації і, часто, політичного підтексту. Творчий метод дизайнера характеризується
використанням багатої кольорової палітри, активним застосуванням синтетичних
матеріалів - пінополіуретану, пластику, силікону - в поєднанні з деревом,
металом і пап'є-маше, розвитком на практиці теорії «poorly made» (створення
дизайнерських об'єктів з дешевих матеріалів - пап'є-маше , макулатури і т.д).
Гаетано любить створювати серії, головна мета яких - підкреслити
індивідуальність кожного примірника, «несхожість» його на інші об'єкти тієї ж
серії, наприклад в серії «Nobody s perfect» предмети однакової форми створені з
Платик різного складу і кольору. Про цю серії дизайнер каже: «Я намагався
показати, що ніхто, жоден дизайнер не може створити досконалий предмет
ідеальної форми або забарвлення. Гідність цієї колекції - в помилках. Суть цієї
колекції в тому, що всі речі по-своєму красиві
Гаетано Пеше
Арт об'єки
Комментарии
Отправить комментарий