Образотворче мистецтво
7 клас
Урок № 20
Тема уроку. Арт - дизайн - високе мистецтво сучасності. Створення ескізу підставки під канцелярське приладдя в дусі арт- дизайну.
Мета і завдання уроку: ознайомити учнів з історією виникнення та розвитку арт - дизайну, його особливостями, із творчістю відомого італійського дизайнера Гаетано Пеше; поглиблювати знання учнів щодо засобів художньої виразності у дизайні, композиційні та зображувальні вміння та навички; розвивати творчу уяву та фантазію учнів.
Обладнання: для вчителя:диск,наочність, папір, графічні матеріали, фарби;
для учнів: альбом-посібник, підручник, графічні матеріали, фарби.
Хід уроку
п/п
Орі-єн-тов-ний
 час

Діяльність учителя
Діяльність
учнів
Очікуваний результат
Матеріал до уроку
І.
Пояснення нового матеріалу
Вступ
1.1
0.5 хв.
Повідомлення теми та мети уроку.
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Налаштування учнів до сприйняття навчального матеріалу

1.2
5,5 хв.
Сприйняття мистецтва
Учитель , ілюструючи свою розповідь зображеннями (підручник,DVD-диск), знайомить учнів з історією виникнення та розвитку арт – дизайну. Особливу увагу акцентує на відмінних рисах цього напряму в дизайні:
-         несподівані комбінації кольору та світла;
-         використання різних стилів;
-         поєднання стилів в одному об’єкті;
-         застосування екзотичних, нових у дизайні стилів;
-         використання нестандартних образів;
-         застосування нестандартних матеріалів;
-         висока якість композиції;
-         художня деталізація форми;
-         переважання принципу «ручна робота» під час створення об’єкта дизайну.
Учні сприймають повідомлення вчителя
Пізнавальна діяльність учнів

1.3
3 хв.
Учитель знайомить учнів із творчістю відомого італійсь-кого дизайнера Гаетано Пе-ше  ( підручник, DVD-диск)
Учні засвоюють навчальний матеріал
Пізнавальна діяльність учнів
Додаток 1.
1.4
3 хв.
Учитель пропонує учням  ви-конати завдання, подане на верхній сторінці альбома-по-сібника : переглянути предс-тавлені зображення та уявити себе художником, який про-фесійно займається арт – дизайном.
Поясніть публіці чому ви, як художних – дизайнер, ство-рили саме такі речі. Які дум-ки і почуття та за допомогою яких виражальних засобів на-магалися донести до людей?
Учні виконують поставлене завдання
Аналітико- пізнавальна діяльність учнів
1.5
1 хв.
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя.
Учні сприймають роботи однолітків
Психологіч-не налашту-вання на виконання практичної роботи

ІІ
Практична робота
2.1
23 хв.
Створення ескізу підставки під канцелярське приладдя в дусі арт - дизайну.
Учні виконують поставлене завдання
Поглиблення компетентніс-ного рівня з теми

ІІІ
Підсумок уроку
3.1
3 хв.
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить їхній аналіз.
Учні під керівницт-вом учителя проводять аналіз твор-чих робіт одно клас-ників
На підставі аналізу від-бувається систематизація та узага-льнення поняттєвих компетенцій учнів

3.4
1 хв.
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє завдання: у вільний час уваж-но розгляньте предмети по-буту, аксесуари та транспор-тні засоби. Визначте, яких тварин чи які рослини ага-дують вам їхні форма та колір, фактура і текстура.




Додаток 1

Гаетано Пеше (Gaetano Pesce) - архітектор, педагог і теоретик, один з найяскравіших і послідовних представників арт-дизайну, основоположник «емоційного» і «поведінко-вого» дизайну. Його роботи, дотримуючись номінальних  правил  утилітарного служі-ння людині, насправді віддають простору свою особливу гармонію, енергію, емоцію, що переводить їх у площину творів мистецтва.
«Я вірю, що хороший дизайн  - це коментар сьогоднішнього життя. Це не просто вираз форми і стилю, а те що відбувається в щоденному житті. Це коментар реального світу ».
Незважаючи на ясність і своєрідну гладкість творчої кар'єри Пеше, його беззастережне визнання у всьому світі, фігура майстра все ж оточена аурою загадковості, властивої явищу, яке за масштабами перевершення свого часу, а тому не може бути повною мірою зрозуміле і оцінений сучасниками. Крім безумовно найвищого професійного рівня робіт Пеше, їх своєрідної класичності, об'єктивні підстави для такого сприйняття кореняться в особливому, типі художньої свідомості і художнього поведінки Пеше.
Гаетано Пеше народився в 1939 році в місті Спеція (Італія). У 1959 - 65 вивчав архітектуру і промисловий дизайн в Університеті Венеції. З 1962 року займається проектуванням меблів (для Cassina, B & B Italia, Bernini, Venini, Meritalia і ін.). Жив в Падова, Венеції, Лондоні, Гельсінкі, Парижі, з 1980-го року живе в Нью-Йорку. Виступає з лекціями в багатьох університетах Америки і Європи, в тому числі в інституті Cooper  Union в Нью-Йорку і в Інституті архітектури Страсбурга. 
Перший успіх і міжнародну популярність в 1969 році йому принесло пенополыуретановое крісло Up 5 для C & B Italia. Спроектована Пеше в 1969 році серія складається з семи виробів різних розмірів, обтягнутих особливим матеріалом. Їх антропоморфічні форми залишаються незмінними і через 30 років після своєї появи. Найзнаменитіше з цієї серії, що стало справжнім еталоном - крісло «UP 5» або «Donna» - поліуретанове крісло, що повторює антропоморфні форми богині родючості. Круглий м'яч, одночасно служив пуфом і підставкою для ніг, прикріплювався до крісла шнуром і відлітав при ударі на невелику відстань.
«Це дизайн, в якому я висловив свій погляд на жінку: поневолі вона є полонянкою самої себе. Мені так сподобалася ідея надати кріслу форму жіночого тіла з м'ячем біля ніг ... Це традиційний образ бранця ». Працюючи над створенням серії «UP», Пеше сприяв вивченню функціональних якостей поліуретану: були проведені дослідження поліуретану відповідно до особливостей виробництва антропоморфних форм. Виготовлені цілком з поліуретану без будь-якої жорсткої конструкції, крісла «UP» пакували під тиском і надходили до споживача в сплющеному вигляді, але при розтині упаковки починали на очах набувати форми і об'єму, піддаючи людей в стан веселою остраху. Одночасно це і варіант «відкритої форми», характерною для програмованого кінестетичного мистецтва.
 Презентація серії «Up» стала однією з легендарних акцій арт-дизайну 1960-х. Реклама «Up» являла собою наступну картину: на тлі сивих скелястих гір розташувалися сімейство крісел, манекенниці-ельфи в чорних трико і чорних шапочках або білих трико і білих перуках, і над усім цим райдужним миром нависала величезна ступня, спеціально спроектована Пеше.
 У 50-ті роки функціональний дизайн знаходився в глибокій кризі. Гаетано Пеше одним з перших запропонував дизайнерам бути простіше і ставитися до створюваних об'єктів як до дорослих іграшок. Це і перетворило недавнього випускника Венеціан-ського університету в світову знаменитість. Відразу ж потрапивши в розряд класики італійського дизайну, серія «UP» стала свого роду символом тріумфального прориву «італійської лінії» крізь заслони академічного «хорошого дизайну».
 У 2000 році В & B Italia викупила авторські права на серію «UP» у Гаетано Пеше і відновила її виробництво, але вже під назвою «UP 2000». Комплект меблів, як і раніше, включає сім об'єктів, в тому числі величезну декоративну ступню. У новій серії крісло «UP 5» забарвлене в чорний, червоний, жовтий, глибокий фіолетовий і сірий кольори.
Зараз Пеше живе в Нью-Йорку. Його роботи виставляються в таких музеях як Museum of  Modern Art, Metropolitan Museum of Art в Нью-Йорку; Musee des Arts Decoratifs і Centre Georges Pompidou в Парижі; Museo d'Arte Moderna в Турині; Keski Suomen Museum в Гельсінкі; Centre Canadien d'Architecture і Musee des Arts Decoratifs в Монреалі.
 Всі дизайнерські роботи Пеше відрізняються особливою чуттєвістю, присутністю деякої частки провокації і, часто, політичного підтексту. Творчий метод дизайнера характеризується використанням багатої кольорової палітри, активним застосуванням синтетичних матеріалів - пінополіуретану, пластику, силікону - в поєднанні з деревом, металом і пап'є-маше, розвитком на практиці теорії «poorly made» (створення дизайнерських об'єктів з дешевих матеріалів - пап'є-маше , макулатури і т.д). Гаетано любить створювати серії, головна мета яких - підкреслити індивідуальність кожного примірника, «несхожість» його на інші об'єкти тієї ж серії, наприклад в серії «Nobody s perfect» предмети однакової форми створені з Платик різного складу і кольору. Про цю серії дизайнер каже: «Я намагався показати, що ніхто, жоден дизайнер не може створити досконалий предмет ідеальної форми або забарвлення. Гідність цієї колекції - в помилках. Суть цієї колекції в тому, що всі речі по-своєму красиві 

Гаетано Пеше
















Арт об'єки













Комментарии

Популярные сообщения из этого блога