Образотворче мистецтво
7 клас
Урок №27
Тема уроку. Сучасний дизайн та імідж людини. Створення власного ескізу шкільного рюкзака.
Мета і завдання уроку: ознайомити учнів із поняттям «імідж»; поглиблювати навички учнів щодо підбору та використання гармонійних колірних поєднань; формувати в учнів естетичний смак, вміння відчувати стиль та добирати власний гардероб; розвивати конструктивні навички, творчу уяву й аналітичне мислення.
Обладнання: для вчителя:диск,наочність;
для учнів: альбом-посібник, графічні матеріали, фарби.
Хід уроку

п/п
Орі-єн-тов-ний
 час

Діяльність учителя
Діяльність
учнів
Очікуваний результат
Матеріал до уроку
І.
Пояснення нового матеріалу
Вступ
1.1
0.5 хв.
Повідомлення теми та мети уроку.
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Налаштування учнів до сприйняття навчального матеріалу

1.2
2,5 хв.
Сприйняття мистецтва
Учитель , ілюструючи свою розповідь зображеннями (DVD-диск, підручник) знайомить учнів із тим , як формується імідж людини, а також з поняття «імідж», пояснює різницю між цим поняттям та «індивідуальним стилем»
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Поглибле-ння компе-тентнісного рівня з теми
Імідж- означає цілеспрямова-но сформований образ (особи, предмета, явища), покликаний надати емоційно-психологічного впливу.
Імідж-це «візитівка». Що створюється для інших. У грамотному створеному іміджі узгоджено всі деталі.
Імідж-певна роль, стиль-сутність людини.
Гармонійний образ формується завдяки смаку та відчуттю прекрасного, а також  знанням основ стилістики і законів гармонії.
1.3
4 хв.
Учитель знайомить учнів з особливостями досягнення колірної гармонії у дизайні(DVD-диск, альбом-посібник)
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Поглибле-ння компе-тентнісного рівня з теми
Додаток .
1.4
3 хв.
Учитель пропонує учням звернути увагу на зразки рюкзаків. Які подано в підручнику, альбомі-зошиті та створити власний ескіз шкільного рюкзака, враховуючи такі вимоги:
-зручність,
-функціональніть,
-естетика форми та колірних сполучень,
-індивідуальність.
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Аналітико- пізнавальна діяльність учнів
ІІ
Практична робота
2.1
30хв.
Створення власного ескізу шкільного рюкзака на основі поетапних малюнків на диску (варіант оздоблення, добору колірної гами виконується учнями за власним задумом)
Учні виконують поставлене завдання
Поглибле-ння компетент-нісного рівня з теми

ІІІ
Підсумок уроку
3.1
5 хв.
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить їхній аналіз.
Учні під керівницт-вом учителя проводять аналіз творчих робіт одно -класників
На підставі аналізу відбувається системати-зація та узагальне-ння поняттє-вих компе-тенцій учнів

Додаток до уроку №27
Гармонія кольорів
Колір є важливим засобом композиції, здатним підсилити пластичну виразність і тектонічну ясність предметів.
За допомогою "відступаючих" (темних, холодних) і "виступаючих" (світлих і теплих) кольорів можна візуально змінити розмір приміщення чи предмета. Якщо з двох однакових за величиною та формою предметів один пофарбувати в холодний колір, а інший у теплий, то перший буде здаватися віддаленішим, а отже, меншим від другого.
Сприйняття одних кольорів як "легких", а інших як "важких" використовується в якості одного з засобів формування тектонічної характеристики предмета. Враження легкості можна створити шляхом фарбування предмета у світлий і "холодний" колір.
Темні та "теплі" кольори візуально підсилюють вагу і міцність предмета. Особливо добре підкреслюють міцність предметів темні блакитнувато-сірі тони, що ніби відтворюють колір чорних металів.
В однакових прямокутниках, розділених на дві частини, більш стійким тектонічно здається той, у якого нижня частина пофарбована в чорний колір, а верхня - у білий.
Велике число гармонійних рядів кольорів розділяються на два головних типи:
• контрастні, у яких протиставляються тональність чи світлота кольорів;
ньюансні, у яких використані тональні переходи кольорів.
Гармонії контрастних кольорів можна розділити на два види: парну (взаємодоповнюючу) та гармонію тріади.
У парній гармонії сполучається будь-яка пара кольорів протилежних секторів колірного кола та їх відтінків - гармонія контрастних - додаткових і споріднено-контрастних кольорів.
Гармонія тріади складається з трьох контрастних кольорів, два з який мають суміжний відтінок, а третій є кольором додатковим до їх середнього значення, або за принципом рівностороннього трикутника - із трьох споріднено-контрастних кольорів.
Ньюансні ряди складаються з кольорів одного тону, але різних відтінків чи із кольорів різних тонів, але близько розташованих у колірному колі. Особливою шляхетністю відрізняються ахроматичні гармонійні ряди. Ньюансні та контрастні ряди можуть будуватися на сполученні тільки ахроматичних кольорів чи хроматичних і ахроматичні.
Колір у дизайні. Особливості психофізіологічного сприйняття кольорів
Що стосується ролі кольору як засобу композиції в дизайні, його значення в гармонізації форми вивчено ще недостатньо.
Розробляючи колірне рішення складного промислового виробу, дизайнери часто інтуїтивно підходять до цього важливого питання, не знаходячи надійних об'єктивних критеріїв зв'язку з формою.
Колір, функція і форма будь-якого промислового виробу повинні бути органічно пов'язані між собою. Колір не можна розглядати поза умовами експлуатації виробів.
Дизайнер не повинен залишати колір в оформленні форми на останнє. Ще працюючи над композиційним прийомом, свідомо вибираючи його, він повинен думати і про колір, щоб використовувати цей засіб у розвитку і доповненні ідеї композиції.
Уже на ескізній стадії художнього проектування форми необхідно будувати композицію кольором і тоном.
Характерно, що примітив у колірних відносинах неминуче спрощує навіть цікаву об'ємно-просторову композицію. Цю важливу закономірність знали великі майстри живопису всіх часів, і будуючи складну колірну композицію, особливо на контрастних сполученнях кольорів, вони приділяли величезну увагу зв'язкам між кольорами, що контрастують, розподілу їх на полотні.
Колір повинен бути пов'язаний з об'ємно-просторовою структурою об'єкта - це одна з головних умов застосування кольорів у художньому проектуванні промислових виробів, і костюма в тому числі.
Форма лаконічна, геометрично просто і чітко організована, не насичена тінями, не буде виглядати похмурою і при темно-синіх чи холодно-сірих тонах. При дрібній і складній внутрішній структурі фарбування форми в синій, темно-зелений чи темно-сірий колір вбиває цікаву об'ємно-просторову структуру з усім багатством її пластики, грою тіні і світла. Зовсім інакше сприймається така форма при світлому кольоруванні.
Колір тісно зв'язаний і з іншими засобами композиції - пропорціями, масштабом і нюансом. За допомогою кольору можна акцентувати потрібні елементи форми чи композиційно послабити їх, супідрядити основній ідеї тектонічної побудови.

Кольорове коло  — абстрактний ілюстративний спосіб відображення безперервності переходів між кольорами. Сектори кола пофарбовані в різні кольорові тони,які розміщені в порядку розташування спектральних кольорів. Розрізняють кольорове коло Іттена, Гете, Освальда.
Але, по суті, всі ці колірні кола являють собою один і той самий інструмент колористики.

Поетапне виконання





















Зразок дитячої роботи



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога