Образотворче мистецтво
7 клас
Урок №28
Тема уроку. Монограма-літери, що говорять про тебе. Розробка ескізу власної монограми.
Мета і завдання уроку: ознайомити учнів із поняттям «монограма»; ознайомити учнів з історією створення монограм, особливостями добору шрифтів у монограмі; поглиблювати композиційні уміння та навички у процесі створення шрифтової композиції; розвивати творчу уяву та фантазію учнів.
Обладнання: для вчителя:диск,наочність;
для учнів: альбом-посібник, графічні матеріали, фарби.
Хід уроку

п/п
Орі-єн-тов-ний
 час

Діяльність учителя
Діяльність
учнів
Очікуваний результат
Матеріал до уроку
І.
Пояснення нового матеріалу
Вступ
1.1
2.5
Сприйняття мистецтва.
Учитель пропонує учням розглянути зображення (підручник, диск) і вислови-ти своє враження від поба-ченого.
Учні ознайо-млюються із зображення-ми та висло-влюють свої враження
Емоційне налаштуваннята сприйняття теми та мети уроку

1.2
0.5 хв.
Повідомлення теми та мети уроку.
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Налаштування учнів до сприйняття навчального матеріалу

1.3
2 хв.
Сприйняття мистецтва
Учитель знайомить учнів із поняття «монограма»
Поняття «монограма» прийшло до нас з грецької мови й означає проста лінія.
Монограма- це будь яке зображення, намальоване однією лінією. Пізніше слово «монограма» набуло іншого значення – знак, складений з переплетених між собою початкових літер імені та прізвища власника або скорочення від його повного імені.
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Поглибле-ння компе-тентнісного рівня з теми
1.4
4 хв.
Учитель знайомить учнів з історією створення монограми, особливостями добору шрифтів у монограмі, ілюструючи свою розповідь зображеннями(DVD-диск, підручник, альбом-посібник)


(Навчальний матеріал повністю поданий у підручнику)
Учні сприймають повідомле-ння вчителя
Поглибле-ння компе-тентнісного рівня з теми
У минулому монограма заміняла особистий підпис володарів.
Уся краса монограми- в її простоті, гармонійності та довершеності.
Важливо знати яким шрифтом виконувати.
Друковані літери – для чоловіків; каліграфічні – тільки для жінок, прописні і похилі-для жінок і подружніх пар.
За всіма правилами монограма має складатися з трьох літер з перших букв ПІБ.
Для жінок такий розмір і розташування( іПб), для чоловіків всі літери великі (ПІБ).
Монограми часто вписують у яку небудь геометричну форму. Можливе також використання вінків із квітів, щитів, корон різних видів.
У наш час все змінилось, тому з’явилась можливість виконувати все в будь якому стилі. Так як подобається, а не за правилами.
1.5
1 хв.
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя.
Учні сприймають роботи однолітків
Психологіч-не налаш-тування на виконання практичної роботи
ІІ
Практична робота
2.1
30хв.
Розробка ескізу власної монограми.
Учні виконують поставлене завдання
Поглибле-ння компетент-нісного рівня з теми

ІІІ
Підсумок уроку
3.1
5 хв.
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить їхній аналіз.
Учні під керівницт-вом учителя проводять аналіз творчих робіт одно -класників
На підставі аналізу відбувається системати-зація та узагальне-ння поняттє-вих компе-тенцій учнів

3.2
1 хв.
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє завдання: готуючись до наступного уроку, відшукати у журналах мережі інтернет зображення сучасного модельного одягу. Зверніть увагу на найбільш яскраві й виразні його елементи. Підберіть ті зразки, які ви бажаєте використати для розробки дизайнерського варіанта сучасної шкільної форми.

Етапи виконання












































Зразок дитячої роботи



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога