Образотворче
мистецтво
7 клас
Урок №28
Тема
уроку. Монограма-літери, що говорять про тебе. Розробка ескізу власної монограми.
Мета
і завдання уроку: ознайомити
учнів із поняттям «монограма»; ознайомити учнів з історією створення монограм,
особливостями добору шрифтів у монограмі; поглиблювати композиційні уміння та
навички у процесі створення шрифтової композиції; розвивати творчу уяву та
фантазію учнів.
Обладнання:
для вчителя:диск,наочність;
для
учнів: альбом-посібник,
графічні матеріали, фарби.
Хід уроку
№
п/п
|
Орі-єн-тов-ний
час
|
Діяльність учителя
|
Діяльність
учнів
|
Очікуваний результат
|
Матеріал до уроку
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
Вступ
|
||||
1.1
|
2.5
|
Сприйняття мистецтва.
Учитель пропонує учням розглянути зображення
(підручник, диск) і вислови-ти своє враження від поба-ченого.
|
Учні ознайо-млюються із зображення-ми та висло-влюють
свої враження
|
Емоційне
налаштуваннята сприйняття теми та мети уроку
|
|
1.2
|
0.5 хв.
|
Повідомлення теми та мети уроку.
|
Учні сприймають
повідомле-ння вчителя
|
Налаштування учнів
до сприйняття навчального матеріалу
|
|
1.3
|
2 хв.
|
Сприйняття мистецтва
Учитель знайомить учнів із поняття «монограма»
Поняття «монограма» прийшло до нас з грецької мови й
означає проста лінія.
Монограма- це будь яке зображення, намальоване однією лінією. Пізніше слово «монограма» набуло іншого значення – знак, складений з переплетених між собою
початкових літер імені та прізвища власника або скорочення від його повного
імені.
|
Учні сприймають
повідомле-ння вчителя
|
Поглибле-ння
компе-тентнісного рівня з теми
|
|
1.4
|
4 хв.
|
Учитель знайомить учнів з історією створення монограми,
особливостями добору шрифтів у монограмі, ілюструючи свою розповідь
зображеннями(DVD-диск, підручник, альбом-посібник)
(Навчальний матеріал повністю поданий у підручнику)
|
Учні сприймають
повідомле-ння вчителя
|
Поглибле-ння
компе-тентнісного рівня з теми
|
У минулому монограма заміняла особистий підпис
володарів.
Уся краса монограми- в її простоті, гармонійності та
довершеності.
Важливо знати яким шрифтом виконувати.
Друковані літери – для чоловіків; каліграфічні – тільки
для жінок, прописні і похилі-для жінок і подружніх пар.
За всіма правилами монограма має складатися з трьох
літер з перших букв ПІБ.
Для жінок такий розмір і розташування( іПб), для
чоловіків всі літери великі (ПІБ).
Монограми часто вписують у яку небудь геометричну
форму. Можливе також використання вінків із квітів, щитів, корон різних
видів.
У наш час все змінилось, тому з’явилась
можливість виконувати все в будь якому стилі. Так як подобається, а не за правилами.
|
1.5
|
1 хв.
|
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з
коментуванням учителя.
|
Учні сприймають роботи
однолітків
|
Психологіч-не
налаш-тування на виконання практичної роботи
|
|
ІІ
|
Практична робота
|
||||
2.1
|
30хв.
|
Розробка ескізу власної монограми.
|
Учні виконують
поставлене завдання
|
Поглибле-ння
компетент-нісного рівня з теми
|
|
ІІІ
|
Підсумок уроку
|
||||
3.1
|
5 хв.
|
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш
виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та
роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить
їхній аналіз.
|
Учні під керівницт-вом учителя проводять аналіз творчих
робіт одно -класників
|
На підставі аналізу відбувається системати-зація та
узагальне-ння поняттє-вих компе-тенцій учнів
|
|
3.2
|
1 хв.
|
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє завдання: готуючись до наступного уроку,
відшукати у журналах мережі інтернет зображення сучасного модельного одягу.
Зверніть увагу на найбільш яскраві й виразні його елементи. Підберіть ті
зразки, які ви бажаєте використати для розробки дизайнерського варіанта
сучасної шкільної форми.
|
|
Етапи виконання
Зразок дитячої роботи
Комментарии
Отправить комментарий