Образотворче
мистецтво
7 клас
Урок №4
Тема
уроку. Інтер’єр у житті
людини. Створення проекту інтер’єру власної кімнати або сучасної навчальної
аудиторії (виконання в кольорі).
Мета
і завдання уроку: поглибити
уявлення учнів про дизайн інтер’єру; ознайомити учнів із роллю та значенням
кольору в інтер’єрі; поглиблювати в учнів навички аналізу – інтерпретації
дизайнерських творів, знання учнів про застосування законів повітряної
перспективи при зображенні приміщення; розвивати творчу уяву учнів.
Обладнання:
для вчителя:диск,наочність,підручник,малюнки вчителя;
для
учнів: альбом-посібник,
живописні матеріали та інструменти.
Хід уроку
|
№
п/п
|
Орі-єн-тов-ний
час
|
Діяльність учителя
|
Діяль-ність
учнів
|
Очіку-ваний результат
|
Матеріал до уроку
|
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
Вступ
|
||||
|
1.1
|
1 хв.
|
Повідомлення теми та мети уроку.
|
Учні сприй-мають
пові-домлення вчителя
|
Налаш-тування
учнів до сприй-няття навчального матеріалу
|
|
|
1.2
|
4 хв.
|
Сприйняття мистецтва
Учитель, ілюструючи свою розповідь світлинами
(підручник, DVD-диск),ознайомлює учнів із роллю та значенням кольору в
дизайні інтер’єру.
|
Учні сприй-мають
пові-домлення вчителя
|
Пізнавальний
процес учнів
|
Підручник с. 24
|
|
1.3
|
5 хв.
|
Учитель пропонує учням проаналізувати дизайн інтер’єру
за планом, поданим в альбомі-зошиті або підручнику
|
Учні вико-нують
завдання вчителя
|
Аналітико-пізнавальна
діяльність учнів
|
|
|
1.4
|
6 хв.
|
Рекомендації
щодо пояснення та виконання педагогічного малюнка в кольорі
Знаходимо основні колірні спів-відношення всієї площини
кімна-ти. Перше колірне прокладання слід починати з великих частин інтер’єру
кімнати: стін , підлоги, стелі,які виразно відрізняються один від одного за
тоном та ко-льором. Якщо в малюнку форма предмета може бути виявлена в
основному за допомогою світло-тіні, то в живописі колірне зобра-ження одного
предмета обов’яз-ково
зіставляється із забарвле-нням
іншого (взаємовплив кольо-рів). Але оскільки потрібно не просто розфарбувати різні пло-щини,
то колір слід підбирати залежно від декількох власти-востей. До них належать,
насам-перед, матеріал предмета (ошту-катурені, пофарбовані стіни, де-рев’яна підлога
тощо), контраст-ний
(теплий або холодний) або наближений колірний тон. Крім того, слід показувати під час ма-лювання зміну кольорів залежно від
зміни відстані від ока спосте-рігача(предмети одного плану порівнюються за
кольором з предметами іншого плану).
При першому прокладанні варто покривати не всю поверхню
аркуша кольором,а лише спробу-вати колірні співвідношення на невеликих
ділянках поверхонь , що межують.
Малюємо
кімнату і деталі її інтер’єру.
Важливо також навчитися малю-вати і бачити всі частини
інтер’-єру взаємопов’язано, або, як кажуть художники, бачити цілі-сно. Тут
потрібно враховувати загальну колірну тональність картини, щоб люди,
предмети, речі в колірному співвідношенні не вступали в протиріччя одним з
одним, а немовби поєднувалися за кольором. Завдяки цьому зображення набуває
цілісності сприйняття.
За характером переважання тих чи інших тонів колорит
може бути світлим, яскравим, холод-ним, теплим тощо. Важливим засобом
створення дизайну інтер’єру є тональна єдність. Одним із прийомів, який
дозволяє наблизитися до досягнення тональної єдності , є покриття аркушу
паперу кольором, що переважає в інтер’єрі. Так, якщо в інтер’єрі є стіни, що
пофарбовані в зелений колір, то це неминуче вплине на всю колірну гаму
малюнка і в зображенні переважатиме зелен-куватий тон. Вся подальша робо-та повинна виконуватися з ура-хуванням колориту, що
характер-ризує вигляд кімнати.
Зображуючи
кімнату в кольорі, необхідно показати особливості її освітлення,
ступінь різної віддаленості предметів, тобто їх плановість, а це все можна
малювати за допомогою правильних тонових співвідношень.
|
Учні сприй-мають пові-домлення
вчи-теля
|
Пізнавальний
процес учнів
|
Теплі кольори -
жовтий, жовто-оранжевий, червоний, червоно-оранжевий, червоно-фіолетовий і
всі похідні від них. Зелений колір, коли в
ньому більше синьо-го, є холодним, якщо
більше жов-того-теплим. Теплі, інтенсивні кольори
здаються більш близь-кими, тому їх
називають виступа-ючими. Холодні
сприймаються як далекі, відступаючі.
Холодні кольори - блакитний, фіолетовий, синій і вся група синьо-зелених
і синьо-фіолето-вих тонів.
Колорит - це співвідношення всіх кольорів, що входять в композицію
інтер'єру кімнати або квартири в цілому. Він виз-начається домінуючими
кольора-ми близьких відтінків. Наприклад, якщо в
рішенні інтер'єру доміну-ють сіро-блакитні
тони, то при незначному наявності жовтого, коричневого і білого він сприй-мається в сіро-блакитному колориті.
Колірне рішення інтер'єру кім-нати або житлової
квартири може бути нюансним або контрастним. При нюансному рішенні в приміщенні переважа-ють м'які, близькі по тону кольо-ру. Причому, більш світлий колір рекомендується
для великих пло-щин, на яких виділяються темні предмети
меблювання і шати. Для контрастного рішення характерне гармонійне поєднання
різних ко-льорів і відтінків. Меблі з яскра-вою оббивкою можуть бути роз-міщені на тлі строкатих,
насиче-них за кольором і малюнку шпа-лер, контрастно поверхні підлоги. Однак
таке колірне рішення під-ходить для просторих
загальних кімнат, дитячих. В колірну гаму одного приміщення слід вводити не
більш двох-трьох кольорів. Більшу різноманітність кольору викликає роздратування,
стомлює.
Приміщення або всю квартиру можна оформити за принципом контрастності,
тобто поєднання кольорів, що різко відрізняються один від одного. Контраст
кольо-рів вимагає ретельного вибору сили
кольору, так як в цьому ви-падку вони використовуються
в повну силу.
Принцип контрастного рішення може будуватися на зіставлення двох основних
контрастних кольорів: зеленого і рожевого, синього і оранжевого, корич-невого і бірюзового та ін. Звичайно, це не
означає, що всі предмети і обробка стін, підлоги, дверей і т. п. повинні бути
тільки двох квітів. Гама тонів основних контрастних груп може мати кіль-ка відтінків (темніше, світліше, холодніше, тепліше), але перевага
двох обраних кольорів повинна домінувати.
Жовтий, синій і червоний кольори дають колірний контраст, напри-клад, темно-сині стіни, текстиль та
меблі червоно-жовту клітку з деталями білого або чорного ко-льору. Чорний і білий кольори дають
самий сильний контраст світлого і темного.
Фарбувати стелю зазвичай реко-мендують в білий
колір, так як він створює враження простору і по-вітря на відміну від
темного тону, який підкреслює матеріальність і масу. Однак якщо в невеликій, але дуже високій, кімнаті стелю по-фарбувати в темний
колір, а стіни - у світлий, холодний тон, вона буде здаватися набагато нижче
і просторіше натуральних розмірів.
Темна стеля прийнятний тільки в тому випадку, якщо приміщення дуже вузьке і
високе, але і тоді колір необхідно вибирати дуже обережно
|
|
1.5
|
1 хв.
|
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням
учителя.
|
Учні сприй-мають
роботи одно лі-тків
|
Психологічне
налаш-тування на виконання практи-чної роботи
|
|
|
ІІ
|
Практична робота
|
||||
|
2.1
|
22 хв.
|
Завершення у кольорі творчої роботи «Створення проекту
інтер’єру власної кімнати або сучасної навчальної аудиторії»
|
Учні викону-ють
постав-лене завда-ння
|
Поглиблення
компе-тентніс-ного рівня з теми
|
|
|
ІІІ
|
Підсумок уроку
|
||||
|
3.1
|
2 хв.
|
Учитель пропонує учням виконати тестові завданння: Обери правильну відповідь.
1.Скільки точок сходження використовується під час
побудови інтер’єру в кутовому вигляді?
А)три; Б) одна; В) дві.
2. Особливе розміщення та співвідношення складових
інтер’єру: меблів, світильників,побутового обладнання це:
А) гармонізація інтер’єру;
Б) композиція інтер’єру;
В) вигляд інтер’єру.
3.Під час оформлення інтер’єру житла особлива увага
приділяється трьом основним якостям:
А)
функціональним,гігієнічним та естетичним;
Б) функціональним, гігієнічним та санітарним;
В) функціональним, колористичним та естетичним.
|
Учні викону-ють
постав-лене завда-ння
|
Поглиблення
компе-тентніс-ного рівня
|
|
|
3.2
|
3 хв.
|
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш
виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та
роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить
їхній аналіз.
|
Учні під ке-рівництвом учителя прово-дять аналіз
творчих робіт одно -класників
|
На підставі аналізу відбу-вається систематизація та
уза-гальнення по-няттєвих компетенцій учнів
|
|
|
3.3
|
1 хв.
|
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє
завдання: у вільний час порівняти різні будинки в кутовому та фронтальному
положенні. Визначити які геометричні форми лежать в основі цих споруд.
|
|
||
Комментарии
Отправить комментарий