Образотворче мистецтво
7 клас
Урок №4
Тема уроку. Інтер’єр у житті людини. Створення проекту інтер’єру власної кімнати або сучасної навчальної аудиторії (виконання в кольорі).
Мета і завдання уроку: поглибити уявлення учнів про дизайн інтер’єру; ознайомити учнів із роллю та значенням кольору в інтер’єрі; поглиблювати в учнів навички аналізу – інтерпретації дизайнерських творів, знання учнів про застосування законів повітряної перспективи при зображенні приміщення; розвивати творчу уяву учнів.
Обладнання: для вчителя:диск,наочність,підручник,малюнки вчителя;
для учнів: альбом-посібник, живописні матеріали та інструменти.
Хід уроку
п/п
Орі-єн-тов-ний
 час

Діяльність учителя
Діяль-ність
учнів
Очіку-ваний результат
Матеріал до уроку
І.
Пояснення нового матеріалу
Вступ
1.1
1 хв.
Повідомлення теми та мети уроку.
Учні сприй-мають пові-домлення вчителя
Налаш-тування учнів до сприй-няття навчального матеріалу

1.2
4 хв.
Сприйняття мистецтва
Учитель, ілюструючи свою розповідь світлинами (підручник, DVD-диск),ознайомлює учнів із роллю та значенням кольору в дизайні інтер’єру.
Учні сприй-мають пові-домлення вчителя
Пізнавальний процес учнів
Підручник с. 24
1.3
5 хв.
Учитель пропонує учням проаналізувати дизайн інтер’єру за планом, поданим в альбомі-зошиті або підручнику

Учні вико-нують завдання вчителя
Аналітико-пізнавальна діяльність учнів

1.4
6 хв.
Рекомендації щодо пояснення та виконання педагогічного малюнка в кольорі
Знаходимо основні колірні спів-відношення всієї площини кімна-ти. Перше колірне прокладання слід починати з великих частин інтер’єру кімнати: стін , підлоги, стелі,які виразно відрізняються один від одного за тоном та ко-льором. Якщо в малюнку форма предмета може бути виявлена в основному за допомогою світло-тіні, то в живописі колірне зобра-ження одного предмета обов’яз-ково зіставляється із забарвле-нням іншого (взаємовплив кольо-рів). Але оскільки потрібно не просто розфарбувати різні пло-щини, то колір слід підбирати залежно від декількох власти-востей. До них належать, насам-перед, матеріал предмета (ошту-катурені, пофарбовані стіни, де-рев’яна підлога тощо), контраст-ний (теплий або холодний) або наближений колірний тон. Крім того, слід показувати під час ма-лювання зміну кольорів залежно від зміни відстані від ока спосте-рігача(предмети одного плану порівнюються за кольором з предметами іншого плану).
При першому прокладанні варто покривати не всю поверхню аркуша кольором,а лише спробу-вати колірні співвідношення на невеликих ділянках поверхонь , що межують.
Малюємо кімнату і деталі її інтер’єру.
Важливо також навчитися малю-вати і бачити всі частини інтер’-єру взаємопов’язано, або, як кажуть художники, бачити цілі-сно. Тут потрібно враховувати загальну колірну тональність картини, щоб люди, предмети, речі в колірному співвідношенні не вступали в протиріччя одним з одним, а немовби поєднувалися за кольором. Завдяки цьому зображення набуває цілісності сприйняття.
За характером переважання тих чи інших тонів колорит може бути світлим, яскравим, холод-ним, теплим тощо. Важливим засобом створення дизайну інтер’єру є тональна єдність. Одним із прийомів, який дозволяє наблизитися до досягнення тональної єдності , є покриття аркушу паперу кольором, що переважає в інтер’єрі. Так, якщо в інтер’єрі є стіни, що пофарбовані в зелений колір, то це неминуче вплине на всю колірну гаму малюнка і в зображенні переважатиме зелен-куватий тон.  Вся подальша робо-та повинна  виконуватися з ура-хуванням колориту, що характер-ризує вигляд кімнати.
Зображуючи  кімнату в кольорі, необхідно показати особливості її освітлення, ступінь різної віддаленості предметів, тобто їх плановість, а це все можна малювати за допомогою правильних тонових співвідношень.
Учні сприй-мають пові-домлення вчи-теля
Пізнавальний процес учнів
Теплі кольори - жовтий, жовто-оранжевий, червоний, червоно-оранжевий, червоно-фіолетовий і всі похідні від них. Зелений колір, коли в ньому більше синьо-го, є холодним, якщо більше жов-того-теплим. Теплі, інтенсивні кольори здаються більш близь-кими, тому їх називають виступа-ючими. Холодні сприймаються як далекі, відступаючі.
Холодні кольори - блакитний, фіолетовий, синій і вся група синьо-зелених і синьо-фіолето-вих тонів.
Колорит - це співвідношення всіх кольорів, що входять в композицію інтер'єру кімнати або квартири в цілому. Він виз-начається домінуючими кольора-ми близьких відтінків. Наприклад, якщо в рішенні інтер'єру доміну-ють сіро-блакитні тони, то при незначному наявності жовтого, коричневого і білого він сприй-мається в сіро-блакитному колориті.
Колірне рішення інтер'єру кім-нати або житлової квартири може бути нюансним або контрастним. При нюансному рішенні в приміщенні переважа-ють м'які, близькі по тону кольо-ру. Причому, більш світлий колір рекомендується для великих пло-щин, на яких виділяються темні предмети меблювання і шати. Для контрастного рішення характерне гармонійне поєднання різних ко-льорів і відтінків. Меблі з яскра-вою оббивкою можуть бути роз-міщені на тлі строкатих, насиче-них за кольором і малюнку шпа-лер, контрастно поверхні підлоги. Однак таке колірне рішення під-ходить для просторих загальних кімнат, дитячих. В колірну гаму одного приміщення слід вводити не більш двох-трьох кольорів. Більшу різноманітність кольору викликає роздратування, стомлює.
Приміщення або всю квартиру можна оформити за принципом контрастності, тобто поєднання кольорів, що різко відрізняються один від одного. Контраст кольо-рів вимагає ретельного вибору сили кольору, так як в цьому ви-падку вони використовуються в повну силу.
Принцип контрастного рішення може будуватися на зіставлення двох основних контрастних кольорів: зеленого і рожевого, синього і оранжевого, корич-невого і бірюзового та ін.  Звичайно, це не означає, що всі предмети і обробка стін, підлоги, дверей і т. п. повинні бути тільки двох квітів. Гама тонів основних контрастних груп може мати кіль-ка відтінків (темніше,  світліше, холодніше, тепліше), але перевага двох обраних кольорів повинна домінувати.
Жовтий, синій і червоний кольори дають колірний контраст, напри-клад, темно-сині стіни, текстиль та меблі червоно-жовту клітку з деталями білого або чорного ко-льору. Чорний і білий кольори дають самий сильний контраст світлого і темного.
Фарбувати стелю зазвичай реко-мендують в білий колір, так як він створює враження простору і по-вітря на відміну від темного тону, який підкреслює матеріальність і масу. Однак якщо в невеликій, але дуже високій, кімнаті стелю по-фарбувати в темний колір, а стіни - у світлий, холодний тон, вона буде здаватися набагато нижче і просторіше натуральних розмірів.
Темна стеля прийнятний тільки в тому випадку, якщо приміщення дуже вузьке і високе, але і тоді колір необхідно вибирати дуже обережно
1.5
1 хв.
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя.
Учні сприй-мають роботи одно лі-тків
Психологічне налаш-тування на виконання практи-чної роботи
ІІ
Практична робота
2.1
22 хв.
Завершення у кольорі творчої роботи «Створення проекту інтер’єру власної кімнати або сучасної навчальної аудиторії»
Учні викону-ють постав-лене завда-ння
Поглиблення компе-тентніс-ного рівня з теми

ІІІ
Підсумок уроку
3.1
2 хв.
Учитель пропонує учням виконати тестові  завданння: Обери правильну відповідь.
1.Скільки точок сходження використовується під час побудови інтер’єру в кутовому вигляді?
А)три; Б) одна; В) дві.
2. Особливе розміщення та співвідношення складових інтер’єру: меблів, світильників,побутового обладнання це:
А) гармонізація інтер’єру;
Б) композиція інтер’єру;
В) вигляд інтер’єру.
3.Під час оформлення інтер’єру житла особлива увага приділяється трьом основним якостям:
А) функціональним,гігієнічним та естетичним;
Б) функціональним, гігієнічним та санітарним;
В) функціональним, колористичним та естетичним.
Учні викону-ють постав-лене завда-ння
Поглиблення компе-тентніс-ного рівня

3.2
3 хв.
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учнями робить їхній аналіз.
Учні під ке-рівництвом учителя прово-дять аналіз творчих робіт одно -класників
На підставі аналізу відбу-вається систематизація та уза-гальнення по-няттєвих компетенцій учнів

3.3
1 хв.
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє завдання: у вільний час порівняти різні будинки в кутовому та фронтальному положенні. Визначити які геометричні форми лежать в основі цих споруд.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога