Образотворче
мистецтво
7 клас
Урок №5
Тема
уроку.. Екстер’єр - обличчя будинку. Виконання побудови простого за формою будинку в кутовому
вигляді з урахуванням правил лінійної перспективи.
Мета
і завдання уроку: ознайомити
учнів із особливостями зміни екстер’єру будівель залежно від естетичних ідеалів
різних епох,із творчістю відомого іспанського зодчого Сантьяго Калатрави;
поглиблювати в учнів навички аналізу-інтерпритації архітектурних
споруд,розуміння особливості вигляду архітектурних споруд залежно від високої,
низької чи середньої лінії горизонту,уміння визначати конструктивні особливості
архітектурних споруд на основі об’ємних геометричних форм, навички побудови
архітектурної споруди відносно лінії горизонту за допомогою точок сходження;
розвивати в учнів спостережливість та аналітичне мислення, конструктивну уяву.
Обладнання:
для вчителя:диск,наочність,підручник;
для
учнів: альбом-посібник,
олівець, лінійка,фломастер.
Хід уроку
№
п/п
|
Орі-єн-тов-ний
час
|
Діяльність учителя
|
Діяльність
учнів
|
Очікува-ний результат
|
Матеріал до уроку
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
Вступ
|
||||
1.1
|
3.5 хв.
|
Сприйняття мистецтва.
Учитель пропонує учням розглянути зображення (DVD-диск)
і висловити свої думки від побаченого: як змінювався екстер’єр будівель
залежно від естетичних ідеалів різних епох і народів.
|
Учні ознайом-люються
із зобра-женнями та вислов-люють свої думки
|
Емоційна налашту-вання
учнів до сприйняв-ття теми і мети уроку.
|
|
1.2
|
0.5 хв.
|
Повідомлення теми та мети уроку.
|
Учні сприйма-ють
пові-домлення вчителя
|
Налашту-вання
учнів до сприйняв-ття навча-льного матеріалу
|
|
1.3
|
3 хв.
|
Учитель , ілюструючи свою розповідь світлинами(DVD-диск,підручник),
знайомить учнів із творчістю відомого іспанського зодчого Сантьяго Калатрави
|
Учні засвоюють нав-чальний
матеріал
|
Пізнава-льна
діяльні-сть учнів
|
Займався в Школі архітектури і в Школі мистецтв та ремесел в
рід-ному місті Валенсії. Здобувши освіту в 1975 р., влаштувався на роботу до
Швейцарського феде-рального
технологічного інсти-туту в Цюріху, де отримав диплом інженера.На
творчість Калатрави значний вплив справив Ле Корбюз'є. У 1981 році він відкрив свою власну майстерню
в Цюріху, причому працював і як архітектор, і як інженер. Його першим проек-том став ангар заводу компанії Jakem в швейцарському
Мунх-віллені (1983-1985).
Взагалі спо-чатку
кар'єра Калатрави була при-свячена здебільшого мостам, за-лізничним станціям, конструкції яких
вивели рівень громадських проектів на якісно новий рівень. Далі була телекомунікаційна вежа у Барселоні (1991). Павільйон для художнього музею
в Мілуокі став першою його роботою у США. У 2001 році споруджена вино-робня Ісіос. Напередодні Олімпі-ади в Афінах за проектом Кала-трави було повністю реконстру-йовано Афінський олімпійський спортивний комплекс. Першим хмарочосомКалатрави був 54-поверховий Turning Torso у Ма-льме, Швеція (2005). Нині Кала-трава працює над проектом вок-залу — транспортного вузла
Всесвітнього торгового центру у Нью-Йорку.Стиль Калатрави долає грані, що
розділяють архі-тектуру
та скульптуру. Він продо-вжує традиції іспанського модер-нізму, проте володіє особливою манерою, що
включає деякі риси Фелікса Кандели та Антоніо
Гауді.
|
1.4
|
5 хв.
|
Учитель пропонує учням проаналізувати архітектурну
споруду станції Нью-Йорксь-кого метрополітену, створену Сантьяго Калатравою.
Аналіз проводиться за планом пода-ним у підручнику (DVD-диск)
|
Учні викону-ють
поставлене завдання
|
Аналітико-пізнава-льна
діяльність учнів
|
Підручник с.27-28
План
1.Визначте, до якого виду архітектури належить цей
твір.
2.Які засоби виразності використано при створенні цієї
споруди та якого ефекту досяг при цьому архітектор?
3.Що нагадує вам ця архітектурна споруда?
4.Чим сподобався вам цей витвір архітектора?
|
1.5
|
3 хв.
|
Учитель знайомить учнів із виглядом архітектурних спо-руд
залежно від їх місцезна-ходження відносно лінії гори-зонту (вище, нижче,
посереди-ні) (DVD-диск,альбом-зошит) та пропонує виконати завда-ння в
альбомі-зошиті: визна-чити, якою є лінія горизонту на представлених зображеннях
архітектурних споруд: висо-кою (1), низькою (2), серед-ньою (3),та вписати
відповідні номери у поданих зображе-ннях.
|
Учні засвоюють
навчаль-ний матеріал
|
Пізнава-льна
діяльність учнів
|
|
1.6
|
4 хв.
|
Учитель пропонує учням
ви-конати завдання, подане на верхній сторінці альбома-зо-шита:
розглянути зображення будинку та визначити, з яких об’ємних геометричних форм
він складається, промалював-ши їх. Учитель пропонує звер-нути особливу увагу на те, як вони між собою поєднанні,
та пояснити, як це впливає на цілісність вигляду споруди.
|
Учні викону-ють
поставле-не завдання
|
Аналітико-
пізнава-льна діяльність учнів
|
|
ІІ
|
Практична робота
|
||||
2.1
|
22 хв.
|
Виконання навчальної роботи «Виконання побудови просто-го
за формою будинку в куто-вому вигляді з урахуванням правил лінійної
перспективи» під керівництвом учителя.
Виконання роботи під керівництвом вчителя за етапами:
1.Визначаємо величину та місце зображення на аркуші
паперу.
2.Проводимо лінію горизонту відносно рівня зору спостері-гача
(на якій висоті лінія гори-зонту перетинає будинок).
3.Будуємо каркас будинку: намічаємо переднє ребро кар-касу
будинку, яке буде найб-лижчим та найбільшим; визна-чаємо напрям (під яким
кутом) видимих ребер основи, що від-даляються від нас. Визначаємо напрям
верхніх горизонталь-них ребер. При цьому переда-ємо на малюнку перспективні
явища: паралельні горизонта-льні лінії граней стін будинку при умовному
продовженні їх ніби зливаються в одній точці на лінії горизонту – в точці
сходження. Лінійний малюнок основи будинку завершуємо проведенням двох
віддалених вертикальних ребер.
4.Щоб знайти перспективну середину стіни,необхідно пе-ретнути
її площину діагоналя-ми. Отримаємо точку перети-ну, через яку проведемо верти-кальну
лінію стіни, яка розді-ляє стіну навпіл. На ній відмі-чаємо найвищу точку
даху.
5.Виконуємо побудову даху.
6.Виконуємо побудову дверей та вікон.
7.Виконуємо побудову плит на землі навколо будинку.
8. Учні самостійно, без допо-моги вчителя, наводять
видимі лінії чорним фломастером або кульковою ручкою.
Допоміжні лінії, виконані олівцем, не витираємо.(Саме
цей останній самостійний етап виконання роботи здатний засвідчити рівень
розуміння учнями особливостей зобра-ження будинку за допомогою двох точок
сходження)
|
Учні працюють за
вчителем
|
Поглиб-лення
компете-нтнісного рівня з теми
|
|
ІІІ
|
Підсумок уроку
|
||||
3.1
|
3 хв.
|
Учитель розміщує на дошці 3-4 роботи,в яких найбільш
виразно виявляється вдале застосування понять,що засвоювалися на уроці, та
роботи,які містять характерні учнівські помилки , і спільно з учніми робить
їхній аналіз.
|
Учні під керівниц-твом учителя проводять аналіз творчих
робіт одно класників
|
На підставі аналізу відбува-ється система-тизація та узагалі-нення
поняттє-вих компете-нцій учнів
|
|
3.4
|
1 хв.
|
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє
завдання:
Поспостерігати за тим як змінюються будинки і дерева
при віддаленні.
|
|||




















Комментарии
Отправить комментарий