Образотворче мистецтво
7 клас
Урок №1
Тема уроку. Архітектура та її види.
Мета і завдання уроку: поглибити в учнів уявлення про роль мистецтва у житті людини; ознайомити учнів із спільними та відмінними рисами різних видів образотворчого мистецтва та архітектури і дизайну; сформувати в учнів розуміння видового поділу в архітектурі; ознайомити учнів із основними засобами виразності,що застосовуються в архітектурі; поглиблювати навички аналізу-інтерпритації творів архітектури; ознайомити учнів з специфікою творчої діяльності на уроках образотворчого мистецтва,із правилами та особливостями роботи в альбомі-посібнику; формувати інтерес та позитивне емоційне ставлення до творів образотворчого мистецтва.
Обладнання: для вчителя:диск,наочність;
для учнів: альбом-посібник,підручник.
Хід уроку
№
п/п
|
Орієн-товний
час
|
Діяльність учителя
|
Діяльність
учнів
|
Очікуваний результат
|
Матеріал до уроку
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
Вступ
| ||||
1.1
|
3 хв.
|
У 7 класі ви ознайомитеся з архітектурою, декоративно-прикладним мистецтвом і дизайном та роботами багатьох митців; визначних архітекторів, дизайнерів, майстрів декоративно-прикладного мистецтва.
|
Учні сприймають інформацію вчителя
|
Емоційна налаштування учнів до сприйняття навчального матеріалу
| |
1.2
|
2хв.
|
Вчитель знайомить учнів із робочим альбомом-зошитом.
|
Учні працюють з альбомом-зошитом
|
Формування навичок робо-ти із робочим альбомом-зо-шитом, емо-ційно-понят-тєва адаптація учнів
| |
1.3
|
1хв.
|
Повідомлення теми та мети уроку.
| |||
1.4
|
6 хв.
|
Сприйняття мистецтва
Учитель повідомляє учням про місце архітек-тури в житті людини, по-рівнює її з іншими видами візуально мистецтва та пропонує ознайомитися із визначенням поняття «архітектура»
Архітектура-( з грец.- будівництво)- вид візуа-льного (образотворчого) мистецтва, завданням якого є проектування та зведення будівель і споруд, що гармонійно формують просторове середовище людини.
|
Учні сприймають інформацію вчителя
|
Включення учнів у пізнавальний процес
|
Твори мистецтва — неоці-ненне надбання людства, без якого неможливо уявити собі світової культури. Важ-ливе місце в цьому надбанні займає архітектура, цей "кам'яний літопис світу", в якому втілилися провідні ідеї минулого і сучасності, колективний геній народів, їх слава і гордість. Кожний народ пишається культурними здобутками своїх предків, бо в них він бачить не тільки своє минуле, а й сучасне і майбутнє. Проте є твори архітектури, які нале-жать усьому людству. Це афінський Акрополь і Тадж-Махал в Акрі, Константи-нопольська Софія і церква Покрова на Перлі, паризька площа Згоди і ансамбль Московського Кремля. В архітектурі великою мірою відображаються провідні ідеї свого часу, і чим прогресив-ніші вони, тим вища їхня цінність для людства. Час не шкодує стародавніх архітек-турних споруд. Війни, варва-рські руйнування спричини-ли загибель багатьох антич-них храмів, визначних споруд середньовіччя та нових часів. І в наші дні під загро-зою перебувають руїни афінського Акрополя, відома Падаюча башта Кампаніла в Пізі, пам'ятки Риму тощо.
|
1.5
|
10 хв.
|
Учитель пропонує учням переглянути світлини (підручник, диск),на яких представлено архітектур-ні твори, звертаючи їхню увагу на видове розмаїття архітектури;
В альбомі-зошиті до уро-ку №1 виконати завдання, що подане на верхній сто-рінці праворуч: визначити , до якого виду архітекту-ри належать представлені на світлині твори, та впи-сати назву виду відпов-ідно до номера світлини.
|
Учні виконують поставлене завдання
|
Аналітико- пізнавальна діяльність учнів
| |
1.6
|
14 хв.
|
Учитель пропонує учням опрацювати навчальний матеріал у підручнику та виконати завдання,що подано в альбомі-зошиті: вписати засоби виразнос-ті, притаманні для архітектури, та за їхньою допомогою проаналізувати твір мистецтва,представлений угорі (аналіз здійснюється учнями за участі вчителя).
|
Учні виконують поставлене завдання
|
Поглиблення компетентніс-ного рівня з теми
|
Підручник с. 6-13
Основними засобами виразності, які застосовуються в архітектурі, є пластика об’ємів, масштабність,ритм, пропорційність, а також фактура та колір поверхні.
|
ІІ
|
Підсумок уроку
| ||||
2.1
|
3 хв.
|
Учитель, узагальнюючи учнівські судження, звертає увагу на особливості видового поділу в архітектурі та її виражальних засобах.
|
Учні сприймають інформацію вчителя
|
Поглиблення компетентніс-ного рівня
| |
2.2
|
5 хв.
|
Учитель пропонує учням знайти ключове слово у поданому кросворді (альбом-зошит, підручник),розв’язавши його
|
Учні виконують поставлене завдання
|
Поглиблення компетентніс-ного рівня
| |
2.3
|
1 хв.
|
Учитель пропонує учням випереджувальне домашнє завдання:
Завершити роботу над кросвордом.
|
Комментарии
Отправить комментарий